Vodafone, numarul doi pe piata locala telecom, a inregistrat in primul trimestru fiscal (aprilie-iunie) o scadere a veniturilor din servicii de 17,3%, fata de 10,3% in perioada ianuarie-martie, pe fondul recesiunii, deprecierii leului in fata euro si al concurentei dure de pe piata, conform oficialilor companiei.
Fata de aceeasi perioada a anului trecut numarul clientilor a avansat cu 3%, la 9,53 milioane. Fata de aceeasi perioada a anului trecut, Vodafone are cu 10% mai multi abonati si cu 1% mai putini clienti pe segmentul de cartele prepay.
Insa comparativ cu luna martie 2009, numarul de clienti a scazut cu 0,6%. Pentru prima oara in ultimii ani scaderea a afectat si numarul de abonati, care a ajuns in iunie la 3,66 milioane fata de 3,67 milioane in martie.
"Rezultatele noastre financiare reflecta impactul situatiei economice, la care Vodafone nu este imuna, dar si al deciziilor de reglementare intrate in vigoare in aceasta perioada. Venitul mediu pe utilizator a scazut fata de aceeasi perioada a anului trecut, pe masura ce clientii nostri au inceput, din cauza crizei financiare, sa-si limiteze consumul serviciilor de comunicatii, pentru un mai bun control asupra costurilor", a declarat directorul general al Vodafone Romania, Liliana Solomon.
Venituri egale cu cele din primele trei luni din 2009
"Veniturile din Romania au fost afectate de deprecierea cu 13% de la an la an a monedei nationale in fata euro si de scaderea din ianuarie a tarifelor de interconectare. Tarifele Vodafone sunt exprimate in euro in timp ce veniturile clientilor sunt obtinute in moneda locala", conform datelor furnizate de grupul Vodafone.
Grupul Vodafone nu a oferit detalii exacte despre nivelul veniturilor din Romania, insa, conform unei declaratii a directorului financiar al Vodafone, acestea au fost egale, la un curs valutar constant, cu cele obti