Inspre depasirea propriilor prejudecati, Edmond parcurge intr-o singura zi fatidica a vietii un traseu sinuos, trecind prin ipostaza actului gratuit (Gide), dar si prin cea a omului revoltat (Camus). Spectacolul Edmond, dupa scenariul intr-un act, cuprinzind douazeci si trei de scene, al lui David Mamet, in regia lui Vlad Massaci (regizor la Teatrul de Comedie din Bucuresti), incearca, parca, o viziune asupra umanitatii de la mare distanta (decorul include doua oglinzi rectangulare in fundal, opt hublouri laterale cu rol de lentile-oglinda convexe). Ca-ntr-o "odisee spatiala", peisajul uman este robotizat, indivizii viermuind indistincti in pelerine galbene identice. Aceasta este chiar imaginea de debut, totodata cea mai importanta din spectacol, realizata impreuna cu scenograful Andu Dumitrescu si cu aportul actorilor Livia Iorga, Octavian Jighirgiu, Diana Chirila, Andreea Boboc, Doru Aftanasiu, Ionut Cornila, Anne Marie Chertic, Dumitru Nastrusnicu, Oana Sandu, Petronela Grigorescu. In rolul protagonistului: Calin Chirila. Scenariul lui David Mamet a fost prima data pus in scena in 1982, la Goodman Theatre din Chicago. De asemenea, a fost ecranizat in 2005, in regia lui Stuart Gordon. Din distributia filmului fac parte William H. Macy, Rebecca Pidgeon, Joe Mantegna, Julia Stiles etc. Premiera pe scena la Iasi a avut loc pe 10 martie, la sala cub a Teatrului National, urmind sa se mai joace pe 24 si 25 martie. Filmul lui Stuart Gordon foloseste structura narativa secventiala a scurt-metrajelor europene. De altfel, nici nu dureaza foarte mult, o ora si ceva. Cea mai mare importanta in film o are actiunea, personajele sint schematice, lipsite de interioritate. Cu toate acestea, filmul nu pare mai deloc american, in sensul ca nu e un film de actiune, ci usor static, apropiindu-se mai degraba de stilul european. Un rol aparte in constituirea actiunii il are dialogul din