Bucureştiul nu are nicio şansă de dezvoltare fără parteneriate public-private, fără parteneriate cu oameni de afaceri, potrivit secretarul de stat în Ministerul Dezvoltării, Răzvan Murgeanu. Sursa: Codrin Prisecaru
Fostul viceprimar a atras atenţia, în conferinţa ”Oraşul Viu - Dezvoltarea durabilă a Bucureştiului: investiţii, arhitectură, mediu”, că Bucureştiul este hiperdezvoltat către nord şi subdezvoltat în sud, existând două proiecte de dezvoltare a părţii sudice: Canalul Dunăre-Bucureşti şi aeroportul de sud.
”Cert este un lucru: fără parteneriate public-private, fără parteneriate cu cei care fac bani, Bucureştiul nu are şanse. Să ştiţi că Legea parteneriatului public privat deschide perspective noi şi interesante pentru Bucureşti”, a spus Murgeanu.
Acesta a arătat că cele mai multe străzi neasfaltate şi fără utilităţi publice sunt în sectoarele 5 şi 4.
”Nu este o surpriză, având în vedere bugetele celor două sectoare şi cam ce se vrea acolo. De aceea, Bucureştiul trebuie să facă un efort considerabil în a face parteneriate public-private cu cei care vor să dezvolte şi să facă dezvoltare, pe lângă urbanistică, orice alt fel de tip de dezvoltare spre a crea motoarele de dezvoltare a Bucureştiului”, a explicat Murgeanu.
El a subliniat, referindu-se la motoarele de dezvoltare Canalul Dunăre-Bucureşti şi aeroportul de sud, că MDRT poartă discuţii cu administraţia locală,
”Să ştiţi că pentru un oraş este vital să aibă asemenea poli de dezvoltare, pentru că, altfel, moare partea aceea de oraş, mai ales într-o situaţie, ca anul trecut, de criză, când a trebuit să facem mai mult decât până acum chiar. Canalul Dunăre-Bucureşti va fi un motor de dezvoltare pentru Sud, aeroportul va fi tot un motor de dezvoltare pentru sudul Capitalei, astfel încât să atenuăm discrepanţele fantastice care sunt acum între Sud şi Nord. Şi când spun fantastice, n