Căldura insuportabilă şi dificultatea traseului, oferită de cadrul natural unic, au făcut ca Grand Prix România să fie una din cele mai grele etape ale campionatului, chiar şi pentru echipa Armatei franceze, Armee de Terre, formată exclusiv din soldaţi!
Zeci de motoare fierbînd şi sute de spectatori, de la puşti de zece ani pînă la pensionari. Startul şi festivitatea de premiere a GP România au avut loc în Piaţa Centrală a Buzăului, iar probele la care au fost supuşi unii din cei mai buni motociclişti ai lumii s-au desfăşurat pe un traseu de 84 de km, incluzînd zonele spectaculoase de la Mărăcineni şi Sărata Monteoru.
Pe marginea prăpastiei
Din Piaţa Dacia, motocicletele turează motoarele printre maşinile care-şi fac loc pe străzile Buzăului. Pietonii rămîn în loc minute în şir, admirînd desfăşurarea de forţe: ca nişte gladiatori moderni, piloţii plini de noroi uscat se deplasează spre Mărăcineni. Aici, organizatorii au pregătit probe extreme, iar soarele torid complică totul.
La Monteoru, traseul prin pădure mai răcoreşte fiarele de metal şi conducătorii lor. Secundele sînt esenţiale: la un singur viraj greşit, copacii sau prăpăstiile pot fi fatale! Un mecanic spaniol s-a ales cu mîna ruptă într-o plimbare cu motocicleta pe acest traseu, semn clar că e un circuit doar pentru profesionişti de excepţie.
Circuit infernal
Cel mai dificil adversar a fost, pentru participanţi, căldura infernală, peste 38 de grade la umbră. Efortul pe care l-au depus şi canicula i-au făcut pe mulţi piloţi să acuze stări de leşin, iar majoritatea s-au oprit să verse la finalul probelor!
După două zile epuizante, cîştigător la clasa enduro 1 a fost duminică finlandezul Juha Salminen de la Husqvarna, de şapte ori campion mondial, la enduro 2 şi enduro 3 fiind laureaţi francezii Pierre-Alexandre Renet şi Cristophe Nambotin. Cel mai cunoscut reprezentan