• Soferii firmelor de transport pot circula fara a fi controlati in trafic, pana la organizarea completa a Inspectoratului de Stat pentru Control in Transportul Rutier (ISCTR) • Activitatea de control a fost transferata ieri acestei noi institutii de la Directia Regionala de Drumuri si Poduri (DRDP), Autoritatea Rutiera Romana (ARR) si Registrul Auto Roman • ISCTR nu are desemnati inca sefii agentiilor regionale si nici nu a fost data o confirmare oficiala a Ministerului Transporturilor si Infrastructurii potrivit careia inspectorii au pornit controalele autovehiculelor pe drumurile publice
Transportul de marfuri si de persoane pe drumurile din Iasi se poate face, pentru o perioada nedeterminata, intr-un mod haotic, fara a fi efectuate o serie de controale specifice acestei activitati. Odata cu infiintarea ISCTR, celelalte trei institutii care aveau atributiile in cauza DRDP, RAR si ARR si-au oprit controalele. In acelasi timp, Ministerul Transporturilor si Infrastructurii nu a organizat complet activitatea noii institutii, nefiind inca numiti comisarii-sefi ai structurilor regionale si nici alese sediile. De asemenea, nu a fost emis nici un anunt oficial de incepere a controalelor in trafic de catre inspectorii ISCTR. "Ne-am oprit activitatea de control rutier, in afara de verificarile in punctele de frontiera, care raman in continuare la noi. Practic, am predat o serie de atributii la ISCTR, conform normelor legale in vigoare", a declarat Nicolae Popovici, seful Departamentului Comercial din cadrul DRDP Iasi.
Concret, pana cand inspectorii ISCTR vor iesi pe drumurile publice sa opreasca soferii, autovehiculele de peste 3,5 tone vor putea transporta marfa sau persoane fara a fi cantarite sau a le fi verificate actele necesare desfasurarii acestei activitati. Pana la functionarea normala a noii institutii, mii de camioane vor putea t