Piata cafelei in Romania inregistreaza un trend ascendent, fiind estimata, pentru anul in curs, la 200 milioane de euro si 27.000 de tone de cafea in unitati fizice, potrivit declaratiilor noului general manager al Elite Romania, Matanya Schwartz.
Boom-ul economic al Romaniei din ultimii ani a definit noi standarde in preferintele si nevoile consumatorilor romani de cafea. “Daca piata cafelei instant se mentine la un nivel constant in acest an, potentialul cafelei Arabica de calitate inregistreaza o crestere de 6-8% anual”, declara Schwartz.
Romanii au inceput sa isi doreasca gustul unei cafele superioare calitativ, acest lucru explicandu-se prin cresterea puterii de cumparare a populatiei si oferta diversificata a competitorilor, cei mai importanti find Kraft Foods, Nestle, Tchibo, Lavazza, Julius Meinl Germania si Elite Romania.
Elite Romania subcrie trendului de orientare a consumatorilor romani catre cafeaua premium, explicata si de trecerea de la cafeaua vrac la cea ambalata, fenomen accentuat inca din prima jumatate a anului trecut. “Estimam pentru 2007 o cifra de afaceri de 75-80 de milioane de euro ca urmare a cresterii pietei cafelei”, declara Schwartz, o majorare cu aproximativ 10% fata de anul trecut. Marja bruta a companiei se va situa la 40-50% din cifra de afaceri, profitul operational insumand o valoare intre de maximum 12%.
Avand ca repere calitatea de exceptie a cafelei (gustul si aroma)si imaginea unei marci cu traditie, Elite Romania a lansat gama premium Selected Gold, un mix perfect de cafea Arabica din Brazilia, Guatemala si Kenya. “Am investit patru ani de cercetare si dezvoltare si cinci milioane de euro in Selected Gold”, afirma Schwartz.
“Consumul de cafea in Romania este de aproximativ 2,40 kg pe cap de locuitor in acest an, depasind media tarilor vestice de 1,5 kg, dar inca inferioara statelor vecine ca Serbi