Conform proiectului de Lege pentru învăţământul preuniversitar, sistemul de învăţământ va începe cu educaţia timpurie (3-6 ani), ce va fi organizată în grădiniţe. Învăţământul primar va începe cu o grupă pregătitoare, organizată în cadrul şcolilor, la vârsta de 6 ani, şi se va încheia în clasa a IV-a.
Elevul va urma gimnaziul (clasele V-IX), după care va intra la liceu sau în învăţământul profesional (X-XII/XIII), care va fi urmat de învăţământul terţiar non-universitar (învăţământul postliceal). Ministerul Educaţiei doreşte ca grădiniţa să devină, până în 2012, obligatorie, acest lucru însemnând că învăţământul obligatoriu va avea durata de 12 ani.
Elevii vor fi repartizaţi computerizat la liceu, în baza rezultatelor obţinute la tezele unice din clasele a VII-a, a VIII-a şi a IX-a şi a mediei generale din gimnaziu. Repartizarea se va realiza în două etape.
Media finală a celor 18 teze, susţinute în cei trei ani, va sta la baza eliberării unui certificat de absolvire a învăţământului obligatoriu de 10 clase. Liceele vor decide dacă vor organiza şi examene de admitere. (E.L.)
Conform proiectului de Lege pentru învăţământul preuniversitar, sistemul de învăţământ va începe cu educaţia timpurie (3-6 ani), ce va fi organizată în grădiniţe. Învăţământul primar va începe cu o grupă pregătitoare, organizată în cadrul şcolilor, la vârsta de 6 ani, şi se va încheia în clasa a IV-a.
Elevul va urma gimnaziul (clasele V-IX), după care va intra la liceu sau în învăţământul profesional (X-XII/XIII), care va fi urmat de învăţământul terţiar non-universitar (învăţământul postliceal). Ministerul Educaţiei doreşte ca grădiniţa să devină, până în 2012, obligatorie, acest lucru însemnând că învăţământul obligatoriu va avea durata de 12 ani.
Elevii vor fi repartizaţi computerizat la liceu, în baza rezultatelor obţinute la tezele unice din clasele a VII-a