Piata locala a lactatelor, estimata la valoarea de 1 miliard de euro, in crestere cu 15% fata de anul trecut, a urmat si in 2008 o crestere constanta in volum si valoare, asistand la intrarea unor noi jucatori, respectiv la investitii din partea producatorilor mari pentru a se mentine pe pozitiile castigate si pentru a-si diversifica portofoliul.
Traian Simion, directorul general al Albalact, unul din cei mai importanti jucatori pe piata locala a lactatelor, considera ca anul 2008 a reprezentat o perioada foarte buna pentru compania pe care o conduce, pe fondul cresterii cifrei de afaceri si a incheierii unor etape importante din procesul de consolidare.
Astfel, Albalact a inregistrat, in primele noua luni ale lui 2008, o crestere de aproximativ 20% a cifrei de afaceri, de la 111,75 mil. lei, in 2007, la 134,08 mil. lei, in 2008. In plus, veniturile totale ale companiei au crescut cu 22%, de la 119,18 mil. lei, in 2007, la 146,19 mil. lei anul acesta.
“Sunt rezultate foarte bune, avand in vedere ca anul acesta am incheiat etape importante din procesul de consolidare, care au presupus doua investitii majore: deschiderea noii fabrici de la Oiejdea si semnarea achizitionarii a 77% din actiunile producatorului local Raraul Campulung Moldovenesc pentru intrarea pe segmentul branzeturilor. Managementul companiei a reusit sa urmeze pas cu pas si sa finalizeze in termenul propus obiectivele din planul de dezvoltare aprobat la inceputul anului, in conditiile in care Albalact a traversat o perioada de cheltuieli ridicate determinate mai ales de costurile operationale foarte mari pentru pornirea noii fabrici”, a declarat, pentru Wall-Street, Traian Simion.
Cu toate ca piata locala a lactatelor nu este deocamdata consolidata, toate segmentele au cunoscut cresteri, cele mai pronuntate inregistrandu-se insa la categoriile lapte, unt si iaurturi naturale, cre