Deşi autorităţile se aşteptau la cel puţin patru - cinci oferte, doar o singură ofertă a fost depusă până la termenul final
Singura companie care s-a înscris la licitaţia privind construcţia Aeroportului Internaţional Braşov - Ghimbav este grupul de firme UTI, mai exact consorţiul format din companiile UTI Facility şi UTI Construct, asta deşi conducerea Consiliului Judeţean Braşov se aştepta la cel puţin patru oferte din partea unor parteneri internaţionali, mai ales că până şi ataşatul economic al Ambasadei SUA s-a deplasat la Braşov pentru a purta discuţii în acest sens cu executivul judeţului.
Potrivit anunţului de licitaţie, „concesionarul va trebui să asigure finanţarea, proiectarea, construirea, operarea şi întreţinerea Aeroportului”, valoarea estimată fiind de 68,925 milioane de euro (85,467 milioane de euro, cu TVA). Asta deşi proiectul a fost redimensionat. În faza iniţială se avansase o sumă de peste 100 de milioane de euro pentru realizarea aeroportului, după care autorităţile judeţene au redus suma la 60 de milioane de euro.
Condiţiile puse de Consiliul Judeţean Braşov pentru înscriere erau ca firmele care doreau să se implice în această investiţie să fi avut în ultimii trei ani (2007, 2008, 2009) o cifră de afaceri medie de 70 de milioane de euro sau ca în ultimii cinci ani să fi realizat lucrări de construcţii şi instalaţii din domeniul aeroportuar la cel puţin un aeroport civil (lucrări în valoare de cel puţin 25 de milioane de euro).
„Avem experienţă
în construcţii”
Irina Grecu, communication manager al grupului de firme UTI, ne-a declarat că grupul are experienţă în construcţia de aeroporturi, în ultimii ani implicându-se în construcţia aeroporturilor de la Sibiu, Cluj-Napoca şi Bucureşti - Henry Coandă şi Aurel Vlaicu.
La Aeroportul din Sibiu grupul a realizat sistemele şi instalaţiile el