Scenaristul şi producătorul din spatele fenomenului The Simpsons povesteşte cum primii scriitori ai serialului erau convinşi că acesta nu va rezista pe post nici măcar şase săptămâni. În România pentru prima dată şi proaspăt întors dintr-o vizită derutantă la Castelul Bran, Mike Reiss (50 ani) ajunge la Anim’Est pentru a oferi publicului, cu cel mai natural umor, o privire în culisele istoriei serialului The Simpsons şi a celorlalte proiecte la care a lucrat. Publicul român vă cunoaşte, în primul rând, ca fiind scenarist şi producător al serialului de animaţie şi al lungmetrajului The Simpsons. În ce context v-aţi implicat în proiect, având în vedere că primul episod pe care l-aţi scris a fost al patrulea din primul sezon?
Serialul a început sub forma unor pilule de un minut. Apoi Matt Groening a scris un prim episod şi avea nevoie de scriitori pentru a continua. Se întâmpla în 1988 la Fox şi nu existase un serial de animaţie în prime time de 25 de ani. Reţeaua Fox e acum e o instituţie, dar atunci era doar la început, nimeni nu ştia de la an de an daca va rezista.
Aşa că, să scrii pentru un serial tv de animaţie la un post tv care avea o reputaţie cam îndoielnică părea a fi un job foarte aiurea. Eu eram în vacanţa de vară. Au întrebat trei scriitori, care au zis nu, mulţumesc. Eu am acceptat în schimb, dar nu am spus nimănui, fiind uşor stânjenit.
Nimeni din echipa Simpsons nu credea că serialul va rezista mai mult de şase săptămâni. Am scris 13 episoade, dar eram convinşi că până la episodul 6, serialul avea să fie oprit şi ne gândeam, e bine că măcar ne-am distrat scriindu-l. De fapt, asta a făcut ca serialul să fie atât de bun la început, pur şi simplu nu ne păsa ce credea cineva despre el.
Serialul aflându-se acum la începutul celui de-al 21-lea sezon, mai există inspiraţie pentru a păstra calitatea?