O serie de organizatii reprezentative ale bolnavilor de plamani, precum si ale consumatorilor, se lupta in Marea Britanie cu eliminarea asa-ziselor "taxe pe respirat" pe care companiile aviatice le impun clientilor cu necesitati speciale. In perioada zborului, anumiti pasageri au nevoie, la sfatul medicului, de a respira oxigen pur pentru a putea ajunge fara probleme la destinatie.Problema cu mai multe companii aviatice a fost aceea ca orice solutie abordau cei in necesitate, tot urmau sa fie ta
O serie de organizatii reprezentative ale bolnavilor de plamani, precum si ale consumatorilor, se lupta in Marea Britanie cu eliminarea asa-ziselor "taxe pe respirat" pe care companiile aviatice le impun clientilor cu necesitati speciale. In perioada zborului, anumiti pasageri au nevoie, la sfatul medicului, de a respira oxigen pur pentru a putea ajunge fara probleme la destinatie.
Problema cu mai multe companii aviatice a fost aceea ca orice solutie abordau cei in necesitate, tot urmau sa fie taxati. Astfel, nu puteau sa vina de acasa cu rezerva de oxigen, deoarece le era respins la imbarcare din motive de securitate, fiindu-le oferita o alta la bord, dar contra cost. De altfel, utilizarea la bord a propriilor rezerve era taxata.
Organizatiile de profil au combatut aceste reglementari, pe motiv ca o rezerva de oxigen nu ocupa un loc pe scaun si nu ar necesita o taxa suplimentara. In plus, daca o companie nu permite ca un pasager sa aduca la bord rezerva personala, ar trebui sa ii ofere acestui gratuit un obiect similar, deoarece nu o utilizeaza pentru a se distra, ci din necesitate.
Intr-un studiu al Asociatiei Hipertensivilor Pulmonari (PHA) din Marea Britanie sunt citate companiile care ofera gratuit rezerve de oxigen si cele care inca mai taxeaza. Desi birocratia este greoaie, pasagerul fiind nevoit sa aduca dovezi asupra