VânzÂrile de camioane de peste 18 tone, cele utilizate cu precădere la transportul de marfă pe distanţe lungi, au înregistrat o creştere de aproape 25% în primele şase luni ale acestui an, potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
"Creşterea nu arată decât că companiile mari de transport îşi consolidează cota de piaţă pe plan local pe segmentul de distribuţie şi logistică după ce firmele mici şi-au închis businessul", a spus Marilena Matei, analist al pieţei de transporturi.
Peste 4.500 de companii de transport din piaţa locală au închis activitatea în ultimul an şi jumătate pe fondul crizei economice, iar parcul de autovehicule rutiere înscris în circulaţie s-a redus cu 40.000 de unităţi, la aproape 105.000 de unităţi în trimestrul doi al acestui an, potrivit statisticilor Autorităţii Rutiere Române (ARR), citate de Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri (UNTR).
"Există firme care achiziţionează camioane noi, care respectă normele Euro 5 pentru a le utiliza în spaţiul intracomunitar. Companiile de transport le utilizează pentru transport numai în Uniunea Europeană, cu atingerea periodică a teritoriului României pentru a nu fi acuzaţi că fac cabotaj (operaţiune de transport rutier între două puncte de încărcare-descărcare aflate pe teritoriul unei ţări, de către un operator străin - n.red.). Pentru transportul intracomunitar sunt necesare camioane Euro 5 pentru care taxa de autostradă din Germania este mai mică", a spus Matei.
Dintre transportatorii care au operat achiziţii anul acesta se numără Aquila, care a achiziţionat un prim lot de 28 de camioane Volvo dintr-un total de 70 de unităţi, şi Edy International Spedition, cel mai mare operator de transport de pe piaţa locală. Edy a achiziţionat de la Cefin România 70 de camioane Iveco, dintre care 35 noi şi 35 second-hand, iar de la