Mitsubishi L200, Toyota Hilux, Nissan Navara, Ford Ranger, Mazda BT-50, Isuzu D-MAX. Dacă vi se păreau prea puţine pe segment, utilitarele off-road s-au mai îmbogăţit cu un membru, şi încă unul care îşi propune să devină lider în clasă.
Misiune îndrăzneaţă, însă când îi deconspiri pedigree-ul Volkswagen, parcă te pune puţin pe gânduri declaraţia constructorului german. Volkswagen Amarok, căci despre el vorbim, a venit în sfârşit în România, după o aşteptare care a durat un an. Adică prea mult, având în vedere că pick-up-ul a luat deja contact cu Raliul Dakar în ediţia 2010. Deocamdată disponibil într-o singură versiune de caroserie, cu cabină dublă (cabina simplă urmează să fie lansată peste puţin timp la nivel mondial, în Africa de Sud), Amarok aduce la design în partea frontală cu Touareg, în special, şi cam cu toate modelele Volkswagen, în general. Ceea ce distorsionează însă puţin cu caracterul său de maşină robustă sunt grupurile optice faţă, subdimensionate în raport cu restul maşinii. În rest, Amarok arată bine, respiră aer de off-roader, iar performanţele în domeniu îi sunt date de un şasiu cu totul nou.
Motorizările disponibile pe Amarok sunt în număr de două, ambele diesel de aceeaşi capacitate, adică 2.0 litri, cu variante diferite de putere, 122 CP şi 163 CP. Cu ultimul propulsor a fost dotat şi modelul testat în urmă cu două săptămâni prin împrejurimile lacului de acumulare de la Vidraru. Cuplul de 400 Nm răspunde prezent între 1.500 rpm şi 2.500 rpm, iar rezultatul este că Amarok dă dovadă de multă uşurinţă, indiferent că vorbim de urcarea unei pante în off-road cu motorul sub 1.500 rpm sau că ne referim la apăsarea mai fermă a pedalei de acceleraţie în cazul unei depăşiri pe şosea.
Motorul lucrează împreună cu o transmisie manuală în şase trepte, care au curse scurte şi precise. De fapt, cele mai scurte întâlnite la vreo utilitară