DISCOVERY - DIRECTOR DE CREAŢIE.
Născut şi şcolit la Londra, directorul de creaţie Discovery EMEA şi-a petrecut ultimii 25 de ani în cadrul televiziunii. Producţiile sale tv au primit, de-a lungul timpului, peste 30 de premii internaţionale în domeniu.
Jurnalul Naţional: Ai peste 25 de ani în televiziune. Ai lucrat atât în faţa, cât şi în spatele camerelor de luat vederi. Ce ai învăţat în tot acest timp?
James Gilbey: Televiziunea e o monedă cu două feţe. Poate crea cel mai original, relevant şi emoţionant conţinut sau poate anestezia minţi şi inimi. Sunt obsedat de televiziune şi urmăresc aproape tot ce se întâmplă acolo.
Ai produs mai multe seriale şi emisiuni de televiziune care au fost premiate. Care sunt cele mai importante dintre ele?
Sunt foarte mândru de două proiecte pe care le-am realizat anul trecut. Primul include 30 de filme de scurt metraj pe care le-am făcut în Europa cu realizatori şi producători tineri. Celălalt este o cercetare de piaţă derulată de Discovery în regiunile din cadrul EMEA (Europa, Orientul Mijlociu, Africa), numit "Species: Bărbatul tânăr – Manual de utilizare".
Ai locuit, o perioadă, în Hong Kong şi în Singapore. Cum se face televiziune acolo?
Piaţa de televiziune din Extremul Orient e mult mai sofisticată şi mai avansată decât crede multă lume şi e un deschizător de drumuri din punct de vedere tehnologic. Amândouă regiunile sunt interesate de programele internaţionale, dar sunt şi foarte ataşate de tradiţii, aşa că există o cerere mare pentru programe internaţionale despre poveşti şi realităţi locale. Ce mi se pare cel mai interesant este cum Singapore a devenit un adevărat centru media local şi a încurajat companiile media internaţionale să îşi deschidă birouri şi reprezentanţe acolo.
Nu de mult, ai susţinut la Sinaia o conferinţă a cărei t