•In goana dupa profit, patronii firmelor de transport cu microbuzul uita de siguranta pasagerilor •Autoritatea Rutiera Romana (ARR) Iasi se face, ca de obicei, ca ploua •Pasagerul care a ramas paralizat in urma accidentului de vineri seara a iesit ieri din coma
Bilantul final al tragicului accident din Bucium, de vineri seara, este 12 victime, dintre care patru raniti grav. Una dintre victimele accidentului rutier de vineri seara, Grapa Vasile, risca sa nu mai mearga niciodata pe propriile picioare. Numarul pasagerilor din microbuzele care efectueaza curse rapide depaseste, de cele mai multe ori, numarul de locuri pe scaune. Daca in mod normal ar trebui sa fie 12 locuri, soferii, cu acceptul tacit al patronilor firmei, cum este cazul societatii comerciale SC Europter & SC Steli Rodica, inghesuie in microbuz cat mai multe persoane, pe care le pun sa stea in picioare. Ba chiar mai pun langa locurile din fata cate un scaunel, chipurile pentru cei mai in varsta care nu au bilet si sunt nevoiti sa stea in picioare. Strigator la cer este faptul ca autoritatile competente nu fac nici un demers pentru sanctionarea celor vinovati si, in acest mod, numarul victimelor este pe zi ce trece mai mare.
Cei mai in masura sa dea o explicatie referitoare la modul in care pot fi evitate asemenea tragedii, in speta Autoritatea Rutiera Romana (ARR), stau impasibili ca de fiecare data si privesc cum numarul piratilor din taximetrie mai are putin si depaseste numarul celor care platesc taxe, privind la fel de impasibili la modul in care unele dintre firmele de transport care efectueaza curse rapide imbarca precum sardelele pasagerii, dupa ce, in prealabil, ii racoleaza inainte de a ajunge in incinta statiilor. In schimb, directorul ARR, Cristian Foia, afiseaza de cele mai multe ori fata unui om relaxat, pe care se pare ca nimic nu-l poate descumpani. Cu o ignorant