În joia dinaintea Paştelui, ciobanii din Sohodol sacrifică mieii. Tradiţia din moşi-strămoşi spune că nu e bine să tai mielul în Vinerea Mare, iar
sâmbătă nu mai ai timp să-l pregăteşti pentru Duminica Învierii. Mieii se aleg din turmă, se prind cu puţină răbdare şi îndemânare şi apoi se taie. Pielea se jupoaie, se despică cutia toracică şi se face cheagul. Femeile fac apoi ciorbă de miel şi o tocană specifică zonei Branului
Tăierea mieilor la Sohodol se face întotdeauna în joia dinaintea Paştelui. Legea nescrisă a ciobanilor spune că în Vinerea Mare nu e voie să tai miei. Dacă-i tai sâmbătă, s-ar putea să nu mai ai timp să-i pregăteşti. Ca să rămână totuşi proaspeţi, ciobanii se apucă joi de cu dimineaţă să pregătească mieii. Miron Zecheru, cioban din tată-n fiu, ne arată cum se face toată treaba, de mii de ani, de la cap la coadă. Coada... mielului, mai exact.
Prinderea mielului e ca agăţatul femeilor
Întotdeauna şi fără nicio excepţie, tăierea mieilor începe cu... prinderea lor. Mare brânză! - am zis noi – şi am făcut prinsoare cu bătrânul cioban, pe un miel întreg, că şi noi putem face asta. Ne-a invitat în grădină, unde oile, mieii şi berbecii păşteau liniştiţi, behăind la soarele de primăvară.
Cât ai zice miel, reporterul „Bună Ziua, Braşov!” a dat iama-n turmă, după cum se repede lupul la stână. După două ture de alergare prin ţarc, mieii au ieşit învingători, iar reporterul a ieşit cu… limba de-un cot, lăsându-se păgubaş. „La oi e ca la femei: cu cât alergi mai tare după ele, cu atât nu prinzi niciuna. Trebuie să le mai laşi să vină şi ele după tine”, ne spune, de sub mustaţa-i groasă, Miron Zecheru. Dar cum nici el nu mai putea – deh, nu mai e tocmai tinerel, a tocmit un cioban să ne arate cum lucrează profesioniştii. Ciobănaşul – purtând tricou cu 50 Cent şi pufăind din ţigară - îşi