Interesele obscure afectează un proiect de 100 de milioane euro. Senatorul Mircea Banias e naşul porturilor de la mare
Senatorul Mircea Banias, care asigură interimatul la conducerea organizaţiei judeţene, conduce din umbră şi Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa SA, societate de interes strategic pentru România. Această companie administrează porturile Constanţa, Midia şi Mangalia.
Criza s-a resimţit şi în activitatea companiei încă din 2009, când a înregistrat scăderi ale traficului de marfă de 33%. Mircea Banias cunoaşte foarte bine specificul acestei societăţi, pentru că a fost director al companiei în perioada 2004-2005. Încă de atunci, Mircea Banias şi l-a apropiat pe Ioan Bălan, care era director în cadrul companiei. Acum, când Banias a ajuns în Parlament, l-a numit pe Ioan Bălan la "cârma" Portului Constanţa.
Legătura dintre cei doi este una foarte strânsă, nu doar pe considerente de competenţă, ci pentru că au şi interese comune. Senatorul Banias şi Ioan Bălan sunt acţionari la Euro Shiping Services SRL, societate care are ca obiect de activitate transporturile maritime şi costiere de marfă. Pentru ca totul să fie sub control, senatorul Banias şi-a angajat şi fratele, Emil Banias, în funcţia de director tehnic al CNAPM Constanţa. Anul acesta o nouă afacere s-a ivit pentru echipa PDL. Este vorba despre proiectul de extindere a digului de nord al Portului Constanţa cu 1.050 m. Lucrarea este necesară pentru a prelungi digul până la lungimea la care a fost proiectat iniţial. Extinderea este necesară pentru protecţia zonei de sud a portului de acţiunea curenţilor şi a valurilor. Lucrarea beneficiază de finanţare europeană, dar aceasta este valabilă numai până în 2013. Din păcate, acum proiectul s-a împotmolit la organizarea licitaţiei. Se pare că interesele cuplul