540 de cadre didactice, respectiv 110 angajati reprezentind personalul didactic auxiliar au depus dosare ca sa obtina gradatie de merit. Aceasta reprezinta un plus lunar de 25% la salariul de baza. Potrivit informatiilor oferite de catre Inspectoratul Scolar, in acest an, pentru cadrele didactice se pot acorda 319 gradatii de merit, iar pentru personalul didactic auxiliar 33. Dosarele, care contin o fisa de autoevaluare a activitatii desfasurate in perioada 1 septembrie 2006 - 31 august 2010, insotita de documente justificative, vor fi analizate si evaluate de catre inspectorul de specialitate si de consiliul de administratie al Inspectoratului Scolar. Liderii de sindicat verifica, de asemenea, aceste dosare si pot propune modificarea punctajelor acordate, in conditiile in care observatiile lor sint juste. Lista cu numele celor care vor primi gradatie de merit, pentru o perioada de 5 ani, incepind cu 1 septembrie 2011, va fi disponibila la avizierul Inspectoratului Scolar pe 13 mai. Punctajele acordate vor putea fi contestate in perioada 16-18 mai, urmind ca rezultatele finale sa fie facute publice pe 26 mai. Anul trecut au fost declarati admisi in vederea obtinerii gradatiei de merit 195 de profesori, 60 de invatatori, 46 de educatori, 14 directori, 8 contabili, 6 secretare si cite un inginer, un laborant si un bibliotecar. Potrivit Ordinului Ministerului Educatiei nr. 5617 din 11 noiembrie 2010, modalitatea actuala de evaluare a activitatii cadrelor didactice in vederea obtinerii gradatiei de merit se va schimba din anul scolar 2014 - 2015. Astfel, peste trei ani, evaluarea se va realiza in baza unui proiect propus de catre cadrul didactic, pe care sa il desfasoare timp de 4 ani, cu un colectiv de elevi si care sa fie reactualizat la inceputul fiecarui an scolar, dupa caz, in functie de situatia incadrarii sale. Responsabilitatea monitorizarii proiectelor propuse,