Yahoo testeaza un nou serviciu de cautare pe Internet, Search Pad, ce permite utilizatorilor sa isi organizeze informatiile, conceptul fiind similar cu Notebook, la care rivalul Google, a renuntat in luna ianuarie.
Compania a anuntat ca noul instrument este creat pentru a ajuta utilizatorii pentru o mai buna organizare a informatiilor pe care le colecteaza in timp ce fac o cercetare pe Internet.
Totusi, faptul ca Google a abandonat dezvoltarea unui produs nu inseamna ca Yahoo isi pierde timpul, sustin unii analisti din industrie. Diferenta financiara si pozitiile competitive nu inseamna ca ce e bine pentru un jucator ar putea sa nu aiba sens pentru competitorul sau, mai spun analistii din piata.
Google, care controleaza aproape 63% din piata de cautari web din Statele Unite, a facut o analiza dura a cheltuielilor operatiunilor pentru a conserva marjele de profit in timpul crizei economice si a renuntat la un numar mare de proiecte esentiale pe care in mod normal le-ar fi sustinut.
Yahoo, ale carui venituri in 2008 au crescut cu 3%, la 7,2 miliarde dolari, are nevoie cat mai repede de o noua strategie de crestere, declara analistii.
Investitorii ar putea fi mult mai toleranti cu proiectele care preseaza marjele de profit ale Yahoo, daca exista o sansa ca investitia sa se intoarca, a declarat Sandeep Aggarwal, analist Collins Stewart, referindu-se in termeni generali. “Yahoo nu poate sa renunte la alte proiecte”, a adaugat acesta.
Ideea de realizarea a acestei functii a plecat de la faptul ca utilizatorii de Internet folosesc motoarele de cautare nu doar pentru a gasi legatura catre un site, dar pentru a dirija o cercetare in orice scop, de la cumpararea unei masini la invatarea despre medicina.
Produsul detecteaza cand o persoana arata ca vrea sa faca o cercetare pe o tema specifica si ofera la catalog concluziile intr-o fereas