Portul Constanta este pe val. Este deja cel mai important hub de containere din regiune, iar operatorii se asteapta la cresteri importante de trafic in urmatorii trei ani. Cu toate acestea, exista trei lucruri care pot frana dezvoltarea sa: concurenta porturilor din Ucraina, care fac investitii importante in infrastructura, "faramitarea" activitatii, prin aparitia a zeci de operatori portuari, si fenomenul muncii la negru, care genereaza concurenta neloiala.
Operatorii portuari vor ca punctul lor de vedere in ceea ce priveste elaborarea legilor din domeniu sa fie ascultat. Ultima runda de discutii pe tema Ordonantei 22, care vizeaza organizarea muncii in porturi, a avut loc de curand, in Constanta. "Speram ca punctul de vedere pe care l-am solicitat si care, in principiu, a fost agreat la nivelul comisiei va fi ascultat", a precizat Petrica Valcu, liderul unuia dintre cei mai importanti operatori portuari. In cazul in care parerile lor nu se vor regasi in actul final, patronii din port sunt pregatiti sa lupte in continuare. Nu se pune inca problema unei greve a patronatului, dar acest lucru nu este exclus din start.
"Faramitarea" activitatii
"La nivelul Ministerului Transporturilor, politica portuara este sublima, dar lipseste cu desavarsire. Toti invoca libera concurenta. Libera concurenta este un principiu, care trebuie avut in vedere: sa nu creezi monopol. Dar nicaieri in porturile lumii nu face nimeni ce vrea. Mai ales in Portul Constanta, care este port de interes major pentru economia nationala si in care statul a investit si are tot interesul sa aiba un port modern", spune Petrica Valcu. Un port modern presupune agenti economici puternici, cu forta investitionala, cu forta tehnologica, cu forta umana, care sa poata face fata tendintelor actuale si de perspectiva si concurentei porturilor din zona. Una dintre marile probleme es