Cu ocazia sărbătorilor de iarnă, cei mai mulţi dintre românii care au vrut să ofere cadouri celor dragi au optat pentru voucherele la centrele spa, cele mai vândute în luna decembrie de către furnizorul GiftCard Mall.
În proporţie de 80%, cumpărătorii au ales cardurile spa, în timp ce 10% dintre clienţi au cumpărat cardurile pentru îmbrăcăminte, decoraţiuni interioare şi servicii precum bungee jumping.
Doar 10% dintre clienţii Gift Card Mall au optat pentru carduri petnru produse electronice. "Gift cardurile au fost trimise pe email, urmând ca destinatarul unui astfel de cadou să-şi aleagă singur brandul la care doreşte să-şi utilizeze cardul", spune Mihai Taraipan, directorul Gift Card Mall.
Valoarea medie a unui card/voucher vândut a fost de 400 de lei, iar comenzile au crescut în luna decembrie cu circa 40% faţă de lunile obişnuite.
Suprinzător, în proporţie de 98% cumpărătorii acestor carduri au fost bărbaţii, doar 2% ditnre femei optând pentru un astfel de cadou.
Pe tot parcursul anului 2010, comenzile la cardurile şi voucherele cadou au crescut cu 20%faţă de anul 2009, semn că lumea se mai obişnuieşte cu acest concept .
Cardurile cadou (gift cards -acele carduri vandute de companii ce contin anumite sume de bani stabilite in prealabil de comerciant), reprezintă o piata ca a inceput sa se dezvolte in Romania in 2010. In strainatate cumparaturile facute cu acest intrument sunt printre cele mai populare. Spre exemplu in Canada s-au facut cumparaturi 1.8 mld dolari astfel, in UK de 3 mld lire, iar in SUA mai mult. In Romania, din ce in ce mai multi retaileri au adus aceste carduri (IKEA, Cocor, Mobexpert, Baneasa Mall, Sephora, plus centre de infrumusetare).
Cu ocazia sărbătorilor de iarnă, cei mai mulţi dintre românii care au vrut să ofere cadouri celor dragi au optat pentru voucherele la centrele spa, cele mai vândute în lu