Federaţia Patronatelor din Turism şi Servicii – FPTS, condusă de Dan Matei Agathon, supranumit de Dan Matei Agathon, supranumit „părintele lui Dracula“ – încurajează şi susţine proiectul Dracula de promovare a Transilvaniei. Agathon spune că mitul ţesut în jurul lui Vlad Ţepeş trebuie „pus la treabă“ pentru turismul românesc.
„În sfârşit, autorităţile locale din Transilvania au înţeles că mitul Dracula reprezintă un vehicul inegalabil de promovare turistică a zonei. Construcţia pe această bază trebuie să fie spectaculoasă şi neinhibată de prejudecăţile care au ţinut până acum la sertar cel mai valoros brand de ţară al României“, se arată într-un comunicat al FPTS.
„Este timpul să profităm“
Legătura legendei Dracula cu Transilvania „este primordială şi poate duce la o propulsare nemaivăzută a turismului în regiune“, susţine Dan Matei Agathon.
Toate locurile încărcate de istorie ale Transilvaniei pot deveni astfel obiective turistice de renume internaţional, iar „efectul pentru dezvoltarea nu doar a turismului din zonă, ci şi a economiei în general, este incalculabil“.
Brandul Dracula există de mult timp, el trebuie doar exploatat şi împachetat cum se cuvine, iar apoi vândut într-o manieră modernă.
„Cea mai mare oprelişte în acest sens a fost, până acum, timorarea unei părţi a opiniei publice în faţa asocierii României cu legenda ţesută în jurul lui Vlad Ţepeş. Această percepţie s-a schimbat, în sfârşit, aşa încât este timpul să profităm de un mit recunoscut pe plan mondial şi să-l punem la treabă pentru turismul românesc“, argumentează liderul patronal.
În opinia conducerii FPTS, proiectul Dracula pentru promovarea Transilvaniei reprezintă „cea mai profitabilă strategie de dezvoltare a turismului din regiune şi trebuie gestionat în exact această manieră, fără rezerve sau prejudecăţi“.