Cred că reclamele la medicamente dăunează grav sănătăţii. Dacă apar manifestări neplăcute, adresaţi-vă medicului sau farmacistului. Cam cât de neplăcute ar putea fi manifestările datorate administrării după ureche a unui medicament? Toxiinfecţie, şoc anafilactic, agravarea bolii, septicemie, comă, deces? Şi de ce nu ne-am adresa medicului înainte de a lua hapul recomandat de pauza publicitară?
Copywriterii, oricât de deştepţi ar fi ei şi oricât de frumos ar ambala un produs, nu ştiu nici măcar unde e localizată splina... Cred că reclamele la medicamente sunt nocive, pentru că scopul lor e doar creşterea profitului industriei farmaceutice, şi nu însănătoşirea pacientului consumator de publicitate. Efectele adverse sunt însă şi mai periculoase atunci când reclamele se bat cap în cap şi creează confuzie.
Conform OMS, ne aflăm în plină pandemie de gripă porcină. Campanie de marketing a aceloraşi companii farmaceutice producătoare (şi) de antivirale sau cumplită realitate soldată cu decese (confirmate dintr-o singură sursă, oficială), aceasta e o dilemă la care numai specialiştii dotaţi cu conştiinţă pot răspunde.
Nu operăm cu necunoscute. Avem o certitudine: în luna mai a anului trecut, CNA a decis, la cererea Ministerului Sănătăţii, difuzarea pe posturile radio şi tv a unor spoturi informative despre noua gripă: "dacă aveţi febră, tuse, secreţii nazale apoase, alterarea stării generale, prezentaţi-vă la medicul de familie!" şi "vaccinarea împotriva gripei A/H1N1 este cea mai sigură metodă de prevenire, previne formele severe de boală şi reduce riscul de deces!".
De când a venit frigul, în paralel cu recomandările oficiale sunt difuzate, în aceeaşi pauză publicitară, reclame la medicamente care "combat simptomele răcelii şi gripei". Realizate într-o manieră facilă, poveşti de familie, uşor amuzante, optimiste, cu final feri