Fostul director de creaţie de la Tempo Advertising vrea să producă un film comercial. Viorel Mihalcea este un publicitar care a părăsit domeniul, dar... nu i-a spus „adio”. Regizează zeci de reclame. Carte de vizită
Viorel Mihalcea a început să lucreze în publicitate în 1994, pe funcţia de copywriter la agenţia Graffiti BBDO. Ulterior a fost senior copy la firmele Foss Advertising şi Young&Rubicam. În 1997 s-a mutat la Tempo Advertising, unde a devenit director de creaţie. El a mai avut frâiele creative în agenţiile Ogilvy & Mather şi DDB. În 2004 a lansat Trilogy, o firmă de producţie şi regie de reclame.
Adevărul: De ce ai renunţat la publicitate pentru a deveni regizor?
Viorel Mihalcea: Nu se poate spune că am renunţat la publicitate. În prezent produc şi/sau regizez spoturi publicitare. Mi-am schimbat doar poziţionarea în interiorul industriei.
Eram puţin obosit în momentul plecării de la Tempo şi îmi doream mai mult timp liber. Pe vremea aceea, munca în orice agenţie era epuizantă fizic. Oricum, tranziţia nu a fost uşoară. M-am întors la poziţia de creative director de două ori, la Ogilvy şi apoi la DDB, înainte să iau decizia definitivă de a rămâne în domeniul producţiei şi al regiei.
Povesteşte cum a fost munca pentru lansarea Orange în România.
A fost cea mai spectaculoasă producţie în care am fost implicat. Filmări din elicopter peste deşert, 100 de copii de toate rasele alergând pe plajele Atlanticului, 1.000 de baloane ridicându-se spre cer... Şapte oameni din echipa Tempo au lucrat intens, în schimburi de 48 de ore.
Acum, lucrul de care îmi amintesc cu cea mai mare plăcere este colaborarea cu Art Directorul pe proiect – şi autorul propriu-zis al conceptului de lansare – Dan Moldovan (Pilu). Din păcate, încă nu-mi vine să cred, el nu mai e acum print