Franţa intenţionează să propună în octombrie liderilor UE introducerea de reglementări şi reguli fiscale la nivel comunitar pentru companiile americane de internet cu activităţi în Europa, potrivit Wall Street Journal.
Executivul de la Paris a cerut Comisiei Europene să prezinte până în primăvară propuneri pentru „stabilirea unui regim de taxe privind companiile din sectorul digital, care să asigure că profiturile obţinute pe piaţa europeană sunt taxate, iar veniturile distribuite statelor membre, legând baza de taxare cu locul în care a fost obţinut profitul“, se arată într-un document obţinut de cotidianul american.
În prezent, companii americane aşa cum este Google, spre exemplu, emit facturi pentru serviciile prestate către clienţi din UE din ţări care au un regim fiscal favorabil (Irlanda - în cazul Google). În România, spre exemplu, Google Bucharest SRL, companie deţinută integral de gigantul american care domină piaţa globală de publicitate online, a raportat anul trecut la Registrul Comerţului o cifră de afaceri netă de 11,2 mil. lei (2,5 mil. euro) chiar dacă veniturile firmei de la clienţi din România s-ar fi apropiat, conform unui raport al agenţiei de publicitate Initiative Media, de 16 mil. euro. O schimbare a legislaţiei în sensul dorit de Franţa ar direcţiona, teoretic, o parte mai mare din taxe către România.
În plus faţă de această propunere, potrivit datelor WSJ, Franţa vrea să reglementeze şi principalele platforme de internet şi conţinut digital - între care Google, Apple, Amazon şi Facebook. Noile reguli ar trebui să ajute la formarea unor concurenţi europeni pentru giganţii americani de internet, a declarat ministrul tehnologiei din Franţa, Fleur Pellerin.
„Nu vrem să reglementăm internetul. Vrem să reglementăm un număr restrâns de platforme de internet, care în prezent blochează inovaţia. Situaţia actuală face di