Producătorul auto şi televiziunea domină şi în clasamentul celor mai puternice 50 de mărci iubite de români
"Puternic" nu înseamnă şi "mediatizat", aceasta este concluzia raportului MediaIQ, care face o paralelă între poziţia ocupată de un brand în topul BrandRo (al celor mai puternice 50 de branduri româneşti) şi acoperirea mediatică a acestuia, cuantificată prin numărul apariţiilor brandului în presă.
Potrivit analizei MediaIQ, nu întotdeauna cele mai puternice branduri sunt şi cele mai mediatizate, dovadă cazul Borsec, care în clasamentul celor mai puternice 50 de branduri româneşti deţine prima poziţie, dar la capitolul menţionări în presă ocupă locul 18, cu 198 apariţii în ultimele şase luni.
Clasamentul celor mai mediatizate branduri este condus de Dacia, cu 9.663 apariţii în presă, marcă ce deţine poziţia a doua în topul BrandRo. La nivel mediatic, producătorul auto este mai atrăgător pentru media faţă de apa minerală. Top 10 al menţiunilor include BCR cu puţin peste 5.000 apariţii, Petrom (3.937), BRD (3.589), CEC (2.556), Romtelecom (2.052) şi Pro TV, cu 1.702 apariţii.
De altfel, în topul celor mai mediatizate mărci autohtone se regăsesc toate cele patru branduri bancare menţionate şi în studiul BrandRo (BCR, BRD, CEC, Banca Transilvania). Dacă studiul BrandRo poziţionează CEC pe locul 39, menţionările în media românească plasează brandul pe poziţia a cincea, cu peste 2.500 apariţii.
Ursus şi Timişoreana, cele mai mediatizate beri
Primele două poziţii ale clasamentului celor mai mediatizate branduri de bere sunt ocupate de Ursus şi Timişoreana, ambele în portofoliul Ursus Brewerries. Lupta dintre cele două mărci este strânsă atât în ceea ce priveşte numărul menţionărilor în presă, cât şi în privinţa notorietăţii în rândul consumatorilor.
Astfel, dacă Ursus are 696 de apariţii şi ocupă locul 9 în topul celor mai putern