Cu scopul de a atrage cat mai multi clienti pe timp de criza, marile lanturi de hypermarketuri vin cu tot mai multe promotii, in special pe segmentul de electronice, unde cererea este in scadere.
“In ultimele luni, de cand criza a inceput sa fie vizibila si in Romania, in cazul produselor non-alimentare si, in special, in cazul electrocasnicelor si produselor IT, clientii se concentreaza in special pe promotii. Am observat si in prima luna a acestui an ca vanzarile unui anumit produs sunt mult mai mari daca se afla la promotie”, declara Tjeerd Jegen, directorul general al retelei Real din Romania.
Scaderea cererii nu afecteaza semnificativ afacerile retailerului german, avand in vedere ca produsele non-alimentare nu au reprezentat niciodata baza vanzarilor din magazinele Real. “Electronicele nu reprezinta cel mai semnificativ procent din vanzarile noastre. In general, intr-un hipermarket de electronicele sunt oferite pentru a intregi gama de produse si pentru a oferi clientilor o varietate sortimentala sub un singur acoperis, sectorul alimentar fiind principalul sustinator al profitabilitatii”, mai spune seful Real, pentru Wall-Street.
El afirma ca, desi aceste produse se vand foarte bine la promotii, marjele de profit sunt mai reduse avand in vedere ca pretul sunt mai mici.
Produsele electrocasnice mari au inregistrat in trimestrul 4 din 2008 un declin abrupt in vanzari de 18,7%, aducand si vanzarile din intregul an pe un trend negativ de 2,7%, potrivit unui studiu realizat de compania GfK Romania .
In ciuda dificultatilor din prezent, reprezentantul Real considera ca lipsa de cerere nu va continua foarte mult timp. “Este o perioada in care oamenii doar amana cumpararea de electrocasnice. Odata cu trecerea timpului, aceste produse se deterioreaza si trebuie schimbate. In plus, oamenii continua sa se casatoreasca si sa isi cumpere locuin