Recruiterii sunt surprinşi de modalitatea de recrutare aleasă de Google pentru poziţia de country manager, întrucât companiile mari apelează, de regulă, la firme de headhunting atunci când au nevoie de candidaţi pentru poziţii de top management.
Pe de altă parte, încă de anul trecut o parte din angajatorii care făceau recrutări la nivel executiv au început să folosească site-urile de recrutare sau ziarele generaliste, în încercarea de a evita costurile pe care le implică firmele de recrutare sau headhunting.
Compania Lugera & Makler, liderul pieţei locale de recrutare, cu afaceri de 21,5 milioane de euro anul trecut, nu a fost contactată de Google până în prezent pentru recrutarea poziţiei de country manager din România. Specialiştii spun însă că, de regulă, cei care iniţiază procesul de recrutare sunt recruiterii, care, prin networking, recomandări sau prin parteneriate ajung să lucreze cu marile corporaţii, şi nu invers.
"Modalitatea de recrutare ţine foarte mult de decizia fiecărei companii şi nu neapărat de bani. Probabil că Google a luat această decizie pentru că activând în domeniul online, poate avea un filtru mai bun apelând la o modalitate de recrutare online", spune Iuliana Badea, sales manager în cadrul Lugera& Makler.
Cel puţin 50 de companii şi-au schimbat directorii generali, country managerii sau angajaţii de pe poziţia de CEO în prima jumătate a acestui an, iar majoritatea schimbărilor au avut loc în domeniul IT, potrivit unor date centralizate de ZF. Companiile au început să folosească metode ieftine de recrutare pentru poziţii de top management, odată ce firmele de recrutare şi-au scăzut din tarife, iar cele de headhunting, care practică tarife de mii sau chiar de zeci de mii de euro au mai pierdut din clienţi. Totodată, surse din piaţă spun că o parte din headhunterii de pe piaţa locală au făcut rabat de la calitate în