Transportatorii români se plâng Comisiei Europene de „taxa Ciuhandu”, care presupune achitarea sumei de 200 de lei pe zi de către fiecare maşină de mare tonaj, neînmatriculată în Timiş, care traversează Timişoara. Sursa: Adi Pîclișan Federaţia Operatorilor Români de Transport şi Asociaţia Patronală a Transportatorilor Europa 2002 Arad au transmis astăzi Comisiei Europene un memoriu în care reclamă „abuzurile” comise de primarul Timişoarei şi Consiliul Local Timişoara faţă de transportatorii rutieri.
Păstrarea indicatoarelor pentru cei din afara judeţului, transportatori români sau străini, ce sunt obligaţi să tranziteze Timişoara, neavând varianta de ocolire pe una din relaţiile Arad-Sânnicolau Mare, Arad-Jimbolia, Arad-Moraviţa, Lugoj-Sânnicolau Mare, Lugoj-Jimbolia şi Lugoj-Moraviţa, reprezintă un abuz al autorităţilor locale ce trebuie adus la cunoştinţa forurilor europene deoarece încalcă atât tratatul de aderare al României, cât şi directivele 1999/62/CE (art. 7 şi 9), respectiv 96/53/CE.
„Ambele directive resping clar posibilitatea ca un stat membru să poată impune o taxă de trecere pe un drum european, în afara celei de utilizare, resping posibilitatea de aplicare discriminatorie a unor măsuri faţă de utilizatori, posibilitatea de a reduce tonajul maxim admis şi/sau tonajul pe axă, faţă de nivelul stabilit în Uniunea Europeană şi, totodată, resping restricţionarea accesului pe o rută de tranzit, fără acordarea unei rute alternative.Acţiunea Consiliului Local şi a Primarului Timişoarei este cu atât mai gravă cu cât drumurile europene E671 şi E70 fac parte din coridorul Pan-European IV”, se arată în memoriul transportatorilor.
Pângere penală
Potriviut lui Augustin Hagiu, preşedintele FORT: „Singura justificare a Primăriei Timişoara este aceea cu privire la faptul că infrastructura oraşului nu face faţă