Compania noastra a trecut in 2011 la adoptarea unei strategii de “asanare a portofoliului” printr-o analiza prudenta a clientilor si renuntarea la cei cu o rata a daunalitatii ridicate, a declarat Mariana Flucus, director general in cadrul Carpatica Asig.
"Totodata, am incercat mentinerea la un nivel suportabil a tarifelor asigurarilor auto de catre clienti. Am inregistrat insa o crestere notabila in 2011 pe sectorul asigurarilor de locuinte, obligativitatea legala fiind un stimulent in achizitionarea acestui tip de polita.” a mai adaugat Mariana Flucus (foto).
Carpatica Asig, controlata de omul de afaceri Ilie Carabulea, a cunoscut o scadere de 30% a primelor brute subscrise in 2011 fata de anul precedent, pe fondul scaderii pietei asigurarilor generale, mai ales a celei de asigurari auto (17%), cea mai importanta parte a portofoliului companiei.
In primele 2 luni ale anului curent, compania a cunoscut insa o crestere a volumului de prime brute subscrise ajungand la nivelul subscrierlor realizate in 2010, anul cu cele mai bune rezultate pentru companie. Cresterea pe primele 2 luni ale anului 2012 la total brute subscrise este 52% fata de 2011 de la 26.45 milioane lei (ian-feb 2011) la 40.29 milioane lei (ian-feb 2012).
Obiectivele companiei pentru 2012 vizeaza o crestere de 25% a volumului de prime brute subscrise, o echilibrare a structurii portofoliului de produse prin cresterea numarului de polite de asigurari corporate, indeosebi prin intarirea portofoliului de produse dedicate IMM-urilor. tot in acest an, Carpatica tinteste intrarea pe piata asigurarilor de tip garantii, cele engineering ( CAR/ EAR construction/errection risks), asigurari de echipamente electronice , s.a.m.d., potrivit companiei.
“Obiectivele noastre de crestere sunt realizabile prin implementarea unei strategii solide de dezvoltare a produselor non-auto (asig