RATC a ramas fara energie electrica
Venirea primarului Constantin Simirad de prin strainatate nu a rezolvat problema restantelor foarte mari pe care RATC le are la factura de energie electrica, asa cum sperau sefii Regiei. La RATC s-a tras heblul. Ce-i drept, nu total, dar semnificativ. "Am decuplat sediul central, depoul din Dacia si depoul situat langa sediul Regiei, pe strada Silvestru", a declarat, in acest sens, Lucian Luca, purtatorul de cuvant al SC Electrica SA Iasi.
Conducerea SC Electrica SA Iasi anuntase initial ca va decupla reteaua de transport a RATC, pentru ca Regia are datorii de peste 14 miliarde lei, dar a renuntat la aceasta decizie luand in calcul, in primul rand, efectele sociale. "Iesenii si asa au problemele lor de zi cu zi. Daca mai ramaneau fara tramvaie si troleibuze, nu aveau cu ce sa mearga la serviciu. Le ajunge cat sunt de napastuiti", a adaugat Luca.
Simirad a spus ca va incerca sa deblocheze situatia, insa a recunoscut ca Primaria nu mai are bani sa plateasca in contul RATC. "Cei de la RATC, ori de cate ori au o problema, vin pe holurile Primariei sa le rezolv situatia. De fiecare data imi cer bani. Nu mai am de unde sa le dau. Sa-si rezolve singuri problemele! Sa-si plateasca datoriile! Casieria Primariei este goala", a transat problema Simirad.
Din cauza managementului finaciar dezastruos de care a avut parte RATC in ultimii doi ani si impotriva caruia municipalitatea nu a luat niciodata la modul serios vreo atitudine, asa cum era normal, Regia a ajuns acum in pragul colapsului, incasand cate 300 milioane lei pe zi, din care de 200 milioane lei cumpara zilnic motorina pentru a putea circula autobuzele. "Sa nu mai scoata autobuzele la strada sau sa le scoata mai putin pentru a nu mai consuma atat de multa motorina, sa nu mai plimbe degeaba aerul prin oras", a incheiat primarul.
Constantin MAZ