Totul a inceput in 1920, odata cu prima colectie de bijuterii Art Deco. Erau la Paris din 1827, dar abia acum aveau sa cunoasca adevaratul succes. Au trecut aproape doua secole de atunci. Intre timp, Mauboussin au venit si la Bucuresti.
Cartier, Lacloche Freres, Boucheron, Van Cleef & Arpels. Toate sunt case de bijutieri care dateaza din acea perioada. Si totusi, Mauboussin avea sa se remarce. Mai intai, prin stilul Art Deco, apoi, in anii '60-'70, prin nonconformismul perioadei baroce.
In 1991, inelul Olympe care mai tarziu va da numele colectiei high-end Mauboussin, ii propulsa iar in atentia elitei pariziene, iar in 2003 brandul avea sa sufere o reinventare de bun augur. Dar, totodata, isi pastra si elementele-cheie care l-au caracterizat de-a lungul timpului. Mauboussin a fost si va fi o marca de nisa. Iar astazi, poate mai mult decat in celelalte epoci, oamenii nu mai vor branduri de serie, ci obiecte de traditie, create de artizani, obiecte cu povesti. Bijuteriile Mauboussin au fost purtate de nobili si capete incoronate, vedete hollywoodiene, dive europene. "Perioada cea mai interesanta a fost pana in anii 30 - the roaring 20's, cei mai bogati", povesteste Alessandro Amato, general manager Sodo Migliori Romania, compania care detine magazinele Cellini.
"Dupa perioada razboiului a fost o criza generala. Lucrurile au inceput sa revina la normal abia in anii '50. Cartier si Van Cleef au reusit sa se mentina si chiar sa se extinda pe piata", spune Amato. Boucheron si Mauboussin, in schimb, au preferat sa ramana bijutieri de elita. '60-'70 a fost o perioada mai nonconformista, cu piese "grele, neoclasice, baroce aproape", iar la inceputul anilor 2000 Mauboussin "s-a schimbat, s-a repozitionat, a vazut ca lucrurile foarte complexe si scumpe nu mai erau cerute pe piata. Clientela foarte bogata s-a restrans", completeaza Amato.
Asa