Consecventă demersului său de a promova şi stimula noua literatură dramatică, scrierea dar şi reprezentarea de texte datorate unor dramaturgi tineri, unii aflaţi încă în formare, conducerea Companiei „Liviu Rebreanu“, în colaborare cu managerul general al Teatrului Naţional din Târgu Mureş, a organizat la sfârşitul lunii noiembrie o manifestare de cultură teatrală intitulată „Connect2Act“.
Avem la dispoziţie şi un subtitlu ceva mai lămuritor ˗ Texte şi dramaturgi europeni în jurul temei The Dangerous Opportunity, care ne convinge că manifestarea târgumureşeană e, într-un anume fel parte, a programului internaţional Fabula Mundi. Convingere parafată şi contrasemnată de atelierele, prezentările scenice şi montările în lege care alcătuiesc programul manifestării.
Spectacolul care a deschis festivalul dar şi atelierul de creaţie târgumureşean, cel cu piesa Camera 701 de Elise Wilk, e intim legat de Fabula Mundi, textul fiind apreciat, ba chiar recompensat cu premii internaţionale în respectivul context. E vorba despre un text scris de o compatrioată de-a noastră, de un text cu o geometrie care oricând poate deveni variabilă, deschis deopotrivă unor dezvoltări ulterioare, dar şi unor amputări impuse de cauze neprevăzute. Mai exact, Camera 701 s-ar putea numi foarte bine şi Poveştile sau amintirile unei camere de hotel, Poveşti în doi, Poveşti de cupluri în chip şi fel, ş.a.m.d., ş.a.m.d, amintiri şi cupluri care se pot oricând multiplica.
În forma actuală, textul dar şi spectacolul aferent sunt alcătuite din patru secvenţe. În prima e vorba despre un El şi o Ea proaspăt căsătoriţi. Nu e vorba neapărat despre un mariaj de convenienţă, ci de unul mai curând de compromis sau de încercare. Un compromis consimţit de ambii soţi. Şi aceasta fiindcă El a decis să se căsătorească cu Ea, deşi e încă cu mii de fire legat de o fostă iubire, care numai