Presiunile sindicaliştilor sunt principalul motiv care a dus la scumpirea călătoriilor cu metroul, în contextul în care suma alocată de Ministerul Transporturilor în 2014 pentru subvenţia de la Metrorex este cu 4,7 milioane de euro mai ridicată decât cea din 2013, susţine fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu.
"Atât timp cât am fost ministru am rezistat tuturor presiunilor sindicatelor de mărire a preţului la bilete. Întrebaţi-o de ce nu a rezistat Ramona Mănescu", a declarat Fenechiu pentru gândul.
"Eu am rezistat la presiuni. Dumnealor mi-au spus că fac grevă şi eu le-am spus 'ok haideţi să vedem de ce, dar deocamdată în condiţiile actuale ale crizei nu sunt de acord să măresc preţurile'. Poate a trecut criza", ne-a mai explicat fostul ministru al Transporturilor.
Subvenţiile pentru transportul de călători cu metroul au fost majorate pentru anul viitor cu 6,3%, faţă de nivelul din acest an, de la 328,3 milioane de lei (circa 73,7 milioane de euro) la 349 de milioane de lei (78,4 milioane de euro), potrivit bugetului aprobat de Guvern.
Totodată, tarifele pentru călătoria cu metroul se vor scumpi cu 25%-33%, potrivit unui Proiect de Ordin al ministrului Transporturilor privind aprobarea tarifelor la călătoria cu metroul.
Astfel, preţul cartelei cu două călătorii va urca de la 4 lei la 5 lei. Cartela cu 10 călătorii va costa 20 de lei, faţă de 15 în prezent.
Tarifele abonamentelor lunare cu 62 de călătorii, respectiv cu un număr nelimitat de călătorii se vor majora cu 15 lei, la 65 de lei, respectiv 75 de lei.
Abonamentul săptămânal cu număr nelimitat de călătorii se va scumpi cu 5 lei, la 25 de lei, în timp ce pentru un abonament de o zi, bucureştenii vor scoate din buzunar 8 lei, faţă de 6 lei în prezent.
Presiunile sindicaliştilor sunt principalul motiv care a dus la scumpirea călătoriilor cu metroul