Şoferii piteşteni ignoră cele aproape 1.000 de locuri de parcare construite în oraş, mulţi trezindu-se cu autoturismele ridicate de pe străzi.
Taxa de ridicare pe platformă pentru o maşină parcată ilegal este de 300 de lei, la care se adaugă încă 150 de lei taxa de depozitare, pe zi. Astfel, firma investită prin hotărârea de Consiliul Local să elibereze străzile de maşini parcate ilegal încasează lunar în medie cam 90.000 de lei.
Conform contractului semnat de municipalitate cu Centrul Naţional de Comercializare Dacia (CNCD), firma care se ocupă de ridicarea maşinilor, doar 15% din încasări se duc la bugetul Consiliului Local.
Aşadar, şoferii îşi fac singuri pagubă în buget, în contextul în care, spre exemplu, parcarea supraterană de la Mavrodonu, care are 320 de locuri este aproape goală în fiecare zi.
„Eram grăbit!”
Unii şoferii spun că habar nu au de existenţa parcării, care a fost dată în folosinţă în urmă cu o lună, în timp ce alţii sunt prea grăbiţi şi îşi lasă maşinile la voia întâmplării, cât mai aproape de locul unde au treabă.
“Acum câteva zile, am lăsat maşina pe avarii în zona hotelului Muntenia. Am văzut semnul care interzice staţionarea, însă eram grăbit să ajung la bancă pentru că aveam de făcut urgent nişte tranzacţii. Nu am stat decât 20 de minute. Când am ieşit nu mi-am mai găsit maşina. Nici nu ştiu când au avut timp să-mi ridice maşina”, spune Eduard Chiriţă, unul dintre şoferii care a scos din buzunar 450 de lei ca să-şi recupereze maşina din parcarea firmei CNCD de pe strada Depozitelor.
Reducere la taxă dacă nu au pus maşina pe platformă
Rapiditatea cu care se mişcă pe teren angajaţii firmei de ridicări maşini este explicabilă prin faptul că dacă autovehicolul este pus pe platformă tot trebuie să scoţi din buzunar 300 de lei.
Taxa se reduce la jumătate doar în cazu