În fiecare zi a anului trecut au fost montate, în medie, trei noi POS-uri, numărul lor ajungând la peste 126.000. Cu toate acestea, românii nu-şi pot plăti în prezent taxele şi impozitele la Fisc cu cardul, tranzacţiile de la Poştă se pot face doar cu bani în numerar, ratele la bancă trebuie achitate tot în cash, iar călătoriile cu trenul se pot plăti electronic numai în gările din marile oraşe.
În prezent, o serie de taxe şi impozite locale pot fi plătite online cu cardul sau la POS-urile instalate la ghişeele administraţiilor fiscale. Anul trecut, tranzacţiile efectuate cu cardul pentru plata taxele şi impozitelor au înregistrat o creştere de 30%, atât ca număr, cât şi ca valoare, ajungând la nivelul de 98 de milioane de euro, potrivit Visa Europe.
Un număr de 188 de primării au implementat sisteme de plată prin POS, tranzacţii pentru care nu se percep comisioane.
"Un contract păgubos"
Poşta Română oferă, pe lângă serviciile clasice de expediere a corespondenţei şi a coletelor, posibilitatea plăţii contribuţiilor.
La Poştă pot fi plătite atât facturile la utilităţi (UPC, Digi TV, Atlas Telecom, Orange, Cosmote, Romtelecom, Electrica, GDF SUEZ Energy, Telemobil (Zapp), Eufonika, Avon şi Vodafone), cât şi taxele şi impozitele, precum şi ratele la bancă. Cu toate acestea, niciunul dintre cele circa 6.200 de oficii poştale nu este dotat cu POS-uri.
Reprezentanţii Poştei spun că a existat o tentativă de a introduce plăţile electronice însă aceasta s-a soldat cu pierderi de circa 5 milioane de euro.
"Parte din pierderile de peste 100 de milioane de euro înregistrate de Poşta Română între anii 2009-2011 au fost generate de un contract păgubos încheiat de conducerea din acea perioadă, contract ce avea ca obiect dotarea reţelei poştale cu POS-uri. Urmare a acestui contract Poşta Română a plătit penalităţi de 5 milioane de euro