Cand s-a anuntat ca Martin Scorsese va produce un film regizat de John McNaughton, toata lumea se astepta la un proiect care implica neaparat multa violenta. si, intr-adevar, aceasta nu lipseste din "O femeie drept rasplata". Totusi, productia s-a dovedit a fi mai mult o comedie sentimentala, cu doua staruri masculine pe afis care, desi in roluri atipice, au performante savuroase si o blonda prinsa la mijloc intre ei.
Punctul de interes al acestui film nu sta numai in formidabila performanta a actorilor (cu siguranta este unul dintre cele mai bune roluri ale lui De Niro), cat in capacitatea regizorului de a nu se lasa prada cliseelor si de a amesteca genurile (politist, comedie, romantic). Filmul seduce exact prin aceasta nestatornicie, care face ca imediat ce am crezut ca il stapanim, sa ne scape printre degete pentru a ne surprinde cu o alta intorsatura de situatie. Un amestec care nu a fost usor de realizat, cu tonuri care se schimba permanent si radical. Vedem scene de sex explicit urmate de momente de tensiune, imblanzite apoi de secvente tandre sau amuzante.
Actiunea incepe cu ingredientele unui film de actiune: doua crime, investigatiile aferente, un politist timid (poreclit tocmai de aceea "Mad Dog"), interpretat de Robert de Niro. Personajul locuieste intr-un apartament decorat cu fotografii de la locul diferitelor crime pe care le-a anchetat, imagini realizate cu pasiunea unui om care isi doreste sa fie un artist mai mult decat un politist, dar care si-a ales slujba pentru beneficiile pe care le presupune. Mad Dog este doar un observator in cercul violent in care lucreaza.
Filmul continua pe un ton sentimental odata cu aparitia lui Glory (Uma Thurman), pe care barbatul o primeste ca rasplata, numai pentru o saptamana, din partea mafiotului Frank Milo (Bill Murray). Abil, ironic si inspaimantator de inalt, cu parul uns