Procter & Gamble (P&G), unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata mondiala a bunurilor de larg consum, a relansat chipsurile marca Pringles in noi arome, forme si dimensiuni, chiar daca exista zvonuri potrivit carora Pringles se regaseste pe lista urmatoarelor branduri de care P&G se va debarasa, scrie presa internationala.
"Din ce in ce mai des, auzim de la reprezentantii Procter & Gamble ca afacerile lor din domeniul alimentar nu se potrivesc cu celelalte branduri din portofoliu", spune Ali Dibadj, analist in cadrul Sanford C. Bernstein.
Chipsurile Pringles reprezinta ultimul brand de referinta din domeniul alimentar pe care compania cu sediul in Cincinnati il mai detine, dupa ce in ultimii ani P&G a scos la vanzare divizia de cafea Folgers, de unt de arahide Jif, de ulei vegetal Crisco si de bauturi Sunny Drinks.
Vanzarea brandului de cafea Folgers, in valoare de 3 mld. dolari (2,2 mld. euro), s-a numarat printre demersurile companiei din ultimul an de a se concentra numai asupra afacerilor care prezinta potential ridicat de crestere, spre exemplu produsele cosmetice. P&G a preluat in ultima perioada cateva branduri high-end din acest sector, inclusiv linia de produse de ingrijire pentru barbati Zirh si marca exclusivista de produse de barbierit The Art of Shaving.
Glenn Pappalardo, directorul departamentului de analiza a industriei de retail din cadrul firmei de audit si consultanta PricewaterhouseCooper, considera ca o serie de companii, printre care P&G, si-au ajustat portofoliile, oferind oportunitati pentru potentialii cumparatori.
A. G. Lafley, director al P&G pana la 1 iulie, spunea la inceputul anului ca firma va "continua sa dea la o parte" anumite branduri, in incercarea de a castiga cota de piata in alte afaceri.
Totusi, pentru consumatori nu va conta prea mult sub administrarea carei companii se va afla