ESTIMARE - Piaţa adezivilor a ajuns la 150 milioane de euro
Piaţa adezivilor din România s-a ridicat anul trecut la 120 de milioane de euro, iar estimările indică un avans până la 150 de milioane de euro în acest an. Producătorii se întrec în a deschide noi fabrici pentru a apuca cote de piaţă cât mai mari.
Estimare - Piaţa adezivilor a ajuns la 150 milioane de euro
Piaţa adezivilor din România s-a ridicat anul trecut la 120 de milioane de euro, iar estimările indică un avans până la 150 de milioane de euro în acest an. Producătorii se întrec în a deschide noi fabrici pentru a apuca cote de piaţă cât mai mari.
Anul trecut, piaţa de construcţii din România a consumat 1.300.000 de tone de adezivi, valoare în creştere cu 30% faţă de anul 2006. Valoric, piaţa s-a ridicat la 120 de milioane de euro, a opinat Andrei Dumitrescu, directorul de vânzări şi marketing al diviziei de adezivi al companiei Henkel. Şase mari producători – Henkel, Baumix, Gabbro, Baumit, Bengoss şi Multistar – se luptă pentru a apuca o felie cât mai mare din această afacere. Majoritatea adezivilor care se comercializează se produc în ţara noastră, importurile nu sunt profitabile având în vedere că preţul pe tonă este mic, în jur de 120 de euro. Piaţa de adezivi este compusă din sisteme de placări, hidroizolaţie, gleturi, termosistem, produse pentru placări, silicoane, spumă poliuretanică, adezivi de montaj, ancore chimice şi din adezivi comerciali, precum cei de uz şcolar şi birou, benzi adezive de putere şi absorbante de umiditate.
Fabrici noi. Estimările privind creşterea acestei afaceri cu minimum 30% în acest an motivează producătorii să realizeze noi investiţii. Compania Henkel, liderul de piaţă, intenţionează să construiască o nouă unitate de producţie în zona de nord-est a ţării, printr-o investiţie estimată la zece milioane de euro. No