Realizarea tronsonului de autostradă Timişoara-Lugoj va trebui să mai aştepte, după ce zilele trecute Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a dat dreptate, în parte, unei contestaţii depuse de asocierea firmelor Selina-Doprastav-Sodi. Prima dintre aceastea, respectiv Selina, se află în proprietatea lui Beniamin Rus, un important asfaltator orădean.
La începutul lunii ianuarie Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a desemnat drept câştigătoare a licitaţiei asocierea firmelor Spedition UMB-Tehnostrade deţinute de Dorinel Umbrărescu, unul dintre regii români ai asfaltului. Oferta acestuia, respectiv 90 de milioane de euro, fără TVA, a fost cu 2,8 milioane euro mai mare decât cea a primei clasate, firmele spaniolă Constructora San Jose/Sevicon Obras e Infraestructuras care însă aceasta a fost descalificată de către CNADNR.
Firma lui Beniamin Rus a susţinut în faţa CNSC că oferta sa, considerată necorespunzătoare de către CNADNR, este, dimpotrivă, acceptabilă. Totodată Selina a cerut descalificarea ofertei lui Umbrărescu. Descalificarea ofertei prezentate de asfaltatorul băcăuan este singura cale prin care Selina ar mai putea câştiga contractul, atât timp cât oferta firmei orădene este mai slabă financiar decât cea a Spedition UMB.
CNSC a evitat să intervină direct în licitaţie, stabilind care ofertă este acceptabilă, însă a obligat CNADNR să procedeze la reevaluarea ambelor oferte, cu termen de zece zile de la comunicarea deciziei sale.
Umbrărescu, preţuri chilipir
Ca urmare a faptului că firmele lui execută şi primul tronson al autostrăzii Timişoara-Lugoj (de fapt o centură a primei localităţi menţionate), Dorinel Umbrărescu are realizată organizarea de şantier în zonă, avantaj ce îi permite să îşi micşoreze costurile necesare realizării autostrăzii. El a depus oferte şi pentru const