Calificativele copiilor obţinute la evalările de la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a nu vor fi trecute în catalog şi nu se vor face ierarhizări la clasă în funcţie de rezultate, însă există câteva diferenţe între testări. Spre exemplu, la clasele a II-a şi la VI-a vor fi evaluaţi toţi copiii, în timp ce la clasa a IV-a vor fi evaluaţi elevii din şcoli desemnate de către minister într-un eşantion naţional reprezentativ.
Evaluările de la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a nu sunt examene, ele fiind introduse pentru a-i sprijini pe elevi, a precizat Daniel Funeriu pentru adevarul.ro. El a postat trei documente pe blogul său cu răspunsuri ale experţilor la întrebările pe care şi le pun părinţii în legătură cu aceste evaluări.
În aceste documente se arată că scopul evaluărilor diferă de la clasă la clasă. Evaluarea elevilor de clasa a II-a la citire, scris şi socotit are un scop dublu: părinţii şi învăţătoarea să ştie în ce măsură copilul şi-a însuşit elementele de bază specifice vârstei şi să se poată corecta eventualele dificultăţi ale copilului pe parcursul celor doi ani care mai rămân la dispoziţia învăţătoarei (clasa a III-a şi a IV-a).
Între timp, la clasa a IV-a, obiectivul evaluărilor la limba română şi matematică este realizarea unei diagnoze a sistemului de învăţământ primar, iar testarea de la clasa a VI-a are rol de preorientare pentru alegerea liceului.
"Sunt răspunsurile experţilor la întrebările legitime pe care părinţii şi le pun. Aceste evaluări pe care le-am introdus prin Legea Educaţiei sunt extrem de benefice pentru copii cu condiţia ca părinţii să înţeleagă exact rostul lor", a explicat Funeriu pentru adevarul.ro.
Materialele au fost realizate de experţi în educaţie ai Fundaţiei Mişcarea Populară.
Elevii vor primi o broşură modele de subiecte şi explicaţii
La mai bine de doi ani după ce au fost introduse