Motoarele de la Centrala Electrica de Termoficare (CET) II Holboca sunt in continuare oprite, chiar daca la Iasi au ajuns deja peste 3.000 tone de huila. Sefii termocentralei nu au deocamdata siguranta ca vor mai putea cumpara carbune, pentru a nu fi nevoiti sa opreasca din nou agregatele de la Holboca. Pana atunci, orasul va fi alimentat cu gaze naturale, la costuri imense, numai CET I Iasi provocand pierderi de peste 300 mii lei pe zi. "Deocamdata nu s-a luat nici o decizie in privinta repornirii CET II Holboca. Avem doua navete de carbune care au ajuns la Iasi, iar inca una este la incarcat in portul Constanta. In functie de cum va evolua situatia livrarilor de huila, vom stabili si un plan de functionare a celor doua centrale", a declarat Neculai Parasc, purtatorul de cuvant al CET Iasi SA.
In functie de cantitatea de carbune care va ajunge la Iasi, grupurile de la Holboca ar putea fi repornite cel mai devreme maine. Dar asta numai daca Guvernul va livra cele 8,7 milioane lei sub forma de subventii, alocate Iasului recent. In cazul in care banii de la Guvern vor intarzia, turbinele de la Holboca ar putea fi pornite abia saptamana viitoare.
Momentan, CET Iasi SA consuma 24 mii metri cubi de gaz pe ora, furnizat de SNGN Romgaz SA Medias. Acesta, insa, poate sista oricand livrarile catre Iasi din cauza datoriilor pe care le inregistreaza CET Iasi. Conform oficialilor termocentralei, debitele pentru gaz se ridica la peste 43 milioane lei, in timp ce pentru pacura consumata, CET are de achitat 38 milioane lei.
Motoarele de la Centrala Electrica de Termoficare (CET) II Holboca sunt in continuare oprite, chiar daca la Iasi au ajuns deja peste 3.000 tone de huila. Sefii termocentralei nu au deocamdata siguranta ca vor mai putea cumpara carbune, pentru a nu fi nevoiti sa opreasca din nou agregatele de la Holboca. Pana atunci, orasul va fi alimentat c