Ministrul Mediului susţine că nu poate permite ca România să fie umplută de maşini la mâna a doua, "de import", şi să mai şi plătească 700 de milioane de lei pe casarea maşinilor vechi
Mărirea taxei auto cu 25% până la 50% este necesară pentru a preveni creşterea nivelului de poluare din România din cauza importurilor masive de maşini second-hand. Aşa a explicat, din nou, Laszlo Borbely, ministrul Mediului, necesitatea unei taxe mai mari. "Taxa auto se va mări, de la 1 ianuarie 2011, cu între 25 şi 50 la sută, pentru că nu putem permite să dăm 700 de milioane de lei pentru casarea maşinilor second-hand aduse din altă parte şi să umplem România de maşini de care scapă alte ţări şi să polueze România. Dacă cineva îşi permite să aducă maşini care poluează în România, atunci să plătească", a declarat Borbely, citat de Mediafax. El a precizat că ordonanţa de urgenţă privind noua taxă auto ar putea să fie finalizată în două-trei săptămâni.
La începutul acestei luni, când a anunţat oficial majorarea taxei auto începând cu 1 ianuarie 2011, ministrul a declarat că a decis acest lucru pentru că Fondul de Mediu, în bugetul căruia ajung banii de taxă, are nevoie de mai mulţi bani pentru proiecte de mediu."Avem nevoie de mai mulţi bani la Fondul de Mediu pentru că avem nevoie de investiţii verzi", a explicat el atunci.
De la 91 la 32.000 de euro
Conform noilor grile de calculare a taxei auto, aceasta va fi de cel puţin 91 de euro, în cazul unei maşini cu o motorizare de 1,1 litri, tip Euro 5 şi o vechime de doi ani şi de cel mult 32.000 de euro, cât echivalentul a cinci Loganuri noi, în cazul unei maşini de 20 de ani, cu un motor de 3.200 de cmc, conform propunerii care a fost pusă pe masa Guvernului, spre aprobare, de către Ministerul Mediului. Pentru o maşină cu un motor de 1,4 litri, Euro 4, produsă acum un an, taxa auto care trebuie p