Lucrarile lui Gareth Pugh se suprapun foarte bine pe dimensiunile taioase ale lumii in care traim, modelele sale par niste asexuate mastere rele la leaganul ultimei civilizatii. "Printul londonez al Intunericului" aduce pe scena (neo)expresionismul demonic, care contureaza mai mult decit o perioada de criza; tablourile sale in miscare fac magie neagra, redau un ton general apocaliptic.
Neutralizarea fiintei umane, detracarea, descompunerea, demonizarea substantei interioare (in colectia de primavara - vara, 2008) sint expuse pe covorul rosu (cum altfel?!) de sinistrele modele ale designerului, avind chipuri de vrajitoare s.f. - figuri de ceara inexpresive si stilizate coifuri care le contureaza prezenta. Acoperite de textile franjurate, tot felul de melanjuri negre - ingeri cazuti, pasari prevestitoare de rele, arabelle moderne, "stapine" cu biciuri invizibile, proaspat iesite din gulagul sado-masochist - plutesc ca niste simboluri intunecate pe un context contemporan.
Mai exact, toate colectiile lui Gareth Pugh par posedate de un spirit rau. Fantomele nu se tem de nimic si, totusi, "denuntate" de Inchizitia noilor vremuri, ele pasesc in piele de latex si pvc, asezate, de altfel, intr-o alcatuire potrivita ca linie, forma si psihologie.
Intr-o colectie anterioara, din 2007, siluetele extragalactice marca "Pugh" poarta masti sau au chipuri substituite de figuri geometrice, sint decupate din Infern si adaptate recentei ere spatiale, mai degraba de un cutit de asasin decit de foarfecele creatorului lor.
Nonconformistul Gareth Pugh construieste mai curind un spectacol ezoteric al duritatii intr-o era "nebuloasa", nicidecum o linie de prêt-a-porter. Fiinte mari si negre (fara identitate fixata), cu chipuri cioplite de un Picasso rau si cu linie taioasa, decupind gotic forma in materiale neconventionale pasesc pe scena noului val