La recentul Salon Auto de la Detroit, Lewis Booth, vicepreşedintele lui Ford Motor Company, ne-a confirmat că Volvo este în curs de a fi vândută producătorului chinez Geelly. Domnia sa a evitat să precizeze suma, dar mai mulţi insideri ne-au confirmat că avem de-a face cu o sumă de ordinul miliardului dacă nu miliardelor de dolari SUA.
Potrivit executivului Ford, negocierile finale sunt în curs şi - cel mai probabil - în martie vom avea anunţul final.
Nu ne întrebăm dacă chinezii au bani, că au! În schimb, ne întrebăm de ce vinde Ford o asemenea companie care a fost achiziţionată cu peste 6 mld. $? Cei mai mulţi analişti susţin că producătorul suedez nu mai înregistrează pierderi, crossoverul XC 60 fiind un succes de piaţă. Motivul pentru care americanii vând Volvo nu are legătură cu rentabilitatea, ci cu filosofia numită „One Ford".
Compania Ford doreşte să se concentreze doar pe un singur brand, ovalul albastru, şi să ofere cea mai de succes marcă de pe piaţă. Bil Ford, strănepotul marelui Henry, vrea ca Ford să fie cel mai bun la orice capitol iar o altă marcă precum Volvo ar distrage atenţia şi o parte din resurse. Sigur că, atunci când vine vorba de Lincoln, acelaşi Bil Ford afirmă că este maşina iubită a bunicului său care merită să rămână în portofoliu. Sigur că vânzarea lui Volvo va produce bani frumoşi, aşa cum a făcut-o şi vânzarea lui Jaguar, Land Rover şi Aston Martin.
Să nu uităm că Ford a reuşit să rămână independent fără să apeleze la banii contribuabilului american. Ce ne doare este ce se va întâmpla cu Volvo ajuns pe mâna unui producător chinez care nu are prea mari performanţe.
Cum vor şti chinezii să ducă mai departe brandul suedez, rămâne o mare enigmă. Noi credem că nu vor veni vremuri prea fericite pentru Volvo. Chinezii vor profita, dar suedezii probabil vor plânge. Tare n