3.500 din cele 4.500 de tractoare care există în prezent în judeţul Braşov au termenul de funcţionare expirat, restul de 1.000 fiind la limita acestui termen de zece ani, susţin reprezentanţii Direcţiei pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală (DADR) Braşov. Din aceste tractoare, doar 450 sunt din import, restul fiind produse la Tractorul Braşov, companie lichidată anul trecut.
Potrivit DADR Braşov, în următorii ani o mare parte dintre tractoarele din Braşov nu ar mai putea funcţiona, deoarece piesele de schimb lipsesc de pe piaţă. Piesele de schimb produse în prezent de diverse societăţi comerciale nu sunt de calitate, iar stocurile care mai există sunt foarte mici, susţin fermierii braşoveni.
Pe de altă dată, potrivit datelor DADR, Braşovul stă cel mai bine din punctul de vedere al suprafeţei arabile care îi revine unui tractor. Astfel, dacă media pe ţară este undeva la 60 de hectare pe tractor, la nivelul judeţului Braşov unui tractor îi revin 28 de hectare.
Directorul adjunct al DADR Braşov, Mihay Gyero, a precizat că achiziţionarea unui tractor cu fonduri europene este mai rentabilă decât prin intermediul legii aprobate de Parlament anul trecut potrivit căreia tractoarele vechi pot fi predate la stat, la fel ca şi autoturismele Dacia, deoarece „suma pe care o primeşte persoana care a predat tractorul este de 17.000 de lei, prea mică pentru a putea achiziţiona un tractor nou la un preţ de 25.000 de euro sau chiar mai mult”. 3.500 din cele 4.500 de tractoare care există în prezent în judeţul Braşov au termenul de funcţionare expirat, restul de 1.000 fiind la limita acestui termen de zece ani, susţin reprezentanţii Direcţiei pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală (DADR) Braşov. Din aceste tractoare, doar 450 sunt din import, restul fiind produse la Tractorul Braşov, companie lichidată anul trecut.
Potrivit DADR Braşov, în următorii ani o