Esti interesat(a) sa iti deschizi un magazin online si nu esti stapan(a) pe toate aspectele juridice legata de aceasta activitate? Vrei sa afli de constrangeri, reguli si obligatii pe care le ai, ca viitor comerciant online? Wall-Street.ro, alaturi de avocatul Cristina Barcan, colaborator CJO, incearca “sa faca lumina” in acest domeniu ce prinde avant din ce in ce mai mult.
Acest GHID poate fi folositor atat pentru cei care doresc infiintarea unui magazin online, cat si pentru cei care detin deja un astfel de sit. Nerespectarea unor reguli esentiale din punct de vedere legislativ poate duce la insuccesul vanzarilor si implicit la insuccesul sitului din spatele magazinului. Pe langa insuccesul precizat, pot exista consecinte legale cum ar fi amendarea, plata unor despagubiri sau raspunderea penala.
Prin intermediul acestui GHID, Wall-Street.ro incearca sa prezinte cateva reguli, principii de baza, ce trebuiesc respectate din punct de vedere legal in cazul comertului online avand la baza o serie de acte normative, acte care ar trebui avute in vedere de orice comerciant online
Comertul online nu reprezinta altceva decat un serviciu al unui furnizor (comerciant) destinat consumatorilor (cumparatorii), serviciu oferit prin intermediul unor mijloace electronice care urmareste un folos patrimonial, care nu necesita prezenta partilor si care este oferit la cererea consumatorului.
Comertul online, asa cum este el definit, poate fi intreprins si de o persoana fizica sau de o persoana juridica.
In ce priveste persoana juridica, situatia cea mai des intalnita in practica consta in crearea unei societati comerciale (S.R.L., de cele mai multe ori), societatea care sa poata activa, conform statutului sau si codurilor CAEN alese, in comertul online si pentru vanzarea produselor vizate.
Spre exemplu, o societate comerciala nu poate vinde