Lucian Cojocaru: Încercăm să redesenăm în spate nişte proceduri şi nişte produse cu care să repornim. Practic, activitatea Volskbank este oprită acum, toată lumea fiind ocupată cu implementarea Ordonanţei 50 şi cu reclamaţiile clienţilor
Volksbank, a treia bancă din sistem după active şi una dintre cele mai contestate de clienţii nemulţumiţi de condiţiile de creditare, este în plin proces de a reconfigura oferta de produse şi servicii de retail, după ce activitatea de creditare a fost practic blocată de implementarea ordonanţei 50, care reglementează creditele pentru consumatori.
"Încercăm să redesenăm în spate nişte proceduri şi nişte produse cu care să repornim. Practic, activitatea Volskbank (de vânzare de credite noi - n. red.) este oprită acum, toată lumea fiind ocupată cu implementarea Ordonanţei 50 şi cu reclamaţiile clienţilor. Acesta este dezavantajul unei bănci mono-produs", spune Lucian Cojocaru, 42 de ani, care a preluat la jumătatea acestei luni postul de vicepreşedinte responsabil cu operaţiunile de retail. El are în spate experienţa de şapte ani a dezvoltării operaţiunilor de retail la BRD, a doua mare bancă locală, de pe poziţia de director comercial al reţelei teritoriale.
Încurajaţi de publicarea ordonanţei 50, clienţii Volksbank au dat tonul unei mişcări fără precedent de retorsiune faţă de poziţia dominantă asumată de bancheri în trecut şi pregătesc acum procese colective, prin care cer eliminarea unor clauze pe care le consideră abuzive din contracte.
Pe lista lor se află şi comisionul "de risc", care a fost interzis de ordonanţa 50 şi pe care banca încearcă să îl păstreze acum, dar sub o altă formă. Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), care a iniţiat proiectul de reglementare, a transmis clienţilor că banca nu are voie să facă acest lucru şi i-a sfătuit să depună plângeri ori să meargă în instan