Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului a plătit aproximativ 250.000 de euro (1,14 milioane de lei fără TVA) pentru o campanie de promovare a brandului turistic în cadrul concertelor pe care le vor susţine, la Bucureşti, Lady Gaga (16 august) şi Red Hot Chili Peppers (31 august), dar care s-a derulat şi în cadrul Festivalului Bestfest (6-8 iulie).
Contractul pentru această campanie a fost atribuit prin negociere fără anunţ de participare şi parafat, contrar părerii premierului Victor Ponta, de actualul ministru, Eduard Hellvig.
"Nu ştiu despre ce este vorba, o să verific, dar am curajul să anticipez că aceste contracte au fost semnate înainte să vină domnul Hellvig. Nu că domnului Hellvig nu i-ar plăcea Lady Gaga, dar m-am obişnuit. Dacă cumva domnul Hellvig, îndrăgostit de Lady Gaga, a aprobat acest proiect, o să discut cu domnia sa, dar am bănuiala că sunt proiecte angajate anterior", a răspuns Victor Ponta unei întrebări venite din partea presei pe această temă.
Justificarea tipului de atribuire o reprezintă faptul că serviciile nu puteau fi oferite decât de compania care a şi primit contractul, Emagic Concerts, organizatorul celor trei evenimente.
Nu numai că a fost semnat de ministrul Dezvoltării şi Turismului din cadrul cabinetului Ponta (aşa cum se poate vedea din documentele ataşate la finalul articolului), dar anunţul atribuirii contractului a fost publicat la o luna (3 august) după semnarea acestuia (3 iulie). În plus, între data începerii primului eveniment în care urma să se desfăşoare campania - Festivalul Bestfest (6-8 iulie) - şi cea a semnării contractului nu au fost decât trei zile.
Lady Gaga, frunza doamnei Udrea şi 65.000 de străini
Cei care îşi imaginează că în urma derulării acestei campanii o vor vedea pe Lady Gaga purtând frunza brandului de ţară, se înşală. Campania presupune promovarea brandului Român