Piaţa de produse electronice, electrocasnice şi IT&C a avut creşteri importante în ultimii ani, fiind susţinută şi de creditele de consum acordate de bănci, însă scăderea vânzărilor a fost resimţită din ultimul trimestru al anului trecut şi că, potrivit studiilor, piaţa ar putea scădea cu 35-40% în acest an, a declarat preşedintele Altex, Dan Ostahie.
Însă, potrivit oficialilor, vânzările companiei au urcat în luna iulie cu 15% faţă de luna precedentă, iar afacerile din primele zece zile ale lunii august au urcat cu 15% faţă de primele zece zile din iulie.
Punctul cel mai mic al vânzărilor a fost atins în iunie, iar piaţa de profil îşi va reveni în următorii trei ani, cu creşteri relativ scăzute, apreciază oficialul Altex. Acesta se aşteaptă ca piaţa să crească în 2010 cu 10-15% faţă de acest an, dacă băncile vor începe să reia creditarea. Pentru anul 2011, Ostahie prevede un ritm de creştere mai accentuat, de 15-20%, până la 1-1,1 miliarde euro. Anul trecut, piaţa românească de produse electronice, electrocasnice şi IT&C a fost de circa 1,5 miliarde euro.
Totodată, conform datelor Altex, numărul magazinelor din reţelele Altex şi Media Galaxy a scăzut în primul semestru al acestui an, comparativ cu primele şase luni ale anului trecut, chiar dacă suprafaţa totală de vânzare a crescut.
Astfel, la sfârşitul primului semestru al anului trecut retailerul avea 67 de magazine Altex şi 18 magazine Media Galaxy, cu o suprafaţă totală de 93.000 metri pătraţi, iar la sfârşitul lui iunie 2009 compania avea 48 de magazine Altex şi 15 unităţi Media Galaxy, cu o suprafaţă totală de 96.000 metri pătraţi.
Cu toate acestea, Ostahie a precizat că suprafaţa totală a magazinelor operate de Altex a scăzut faţă de finele anului trecut, când aceasta era de aproximativ 105.000 metri pătraţi, determinând astfel şi o scădere a vânzăr